Švietimo nelygybė gali turėti įtakos žmonių prieigai prie vadovėlių, interneto prieigos, uniformų, išorinės paramos ir kitų veiksnių, turinčių įtakos mokymuisi ir būsimai sėkmei. Tačiau įrodymai rodo, kad daiktų internetas galėtų sumažinti švietimo nelygybę, kad galimybės būtų tolygiau paskirstytos paveiktose bendruomenėse.
Kokie yra įtikinami IoT pavyzdžiai? Žinodami apie juos, technologijų kūrėjai gali padaryti savo produktus mokomuosius ir prieinamus mokykloms bei studentams.
Įrenginių vadovų informavimas apie oro kokybės problemas
Sąmoningumas yra labai svarbus siekiant sumažinti problemas ir sukelti ilgalaikius teigiamus pokyčius. Tyrimai vis labiau sieja prastą oro kokybę su mažesniais mokymosi rezultatais ir nustato, kad besimokantys iš mažas pajamas gaunančių vietovių yra ypač linkę į užterštą patalpų ir lauko orą. Pavyzdžiui, vienas tyrimas parodė, kad daugelio rūšių toksiško oro poveikis kūdikystėje neigiamai paveikė ugdymosi rezultatus kai vaikai pradėjo lankyti mokyklą ketverių metų.
Taip pat mokslininkai nustatė, kad vaikai, gyvenantys mažas pajamas gaunančiuose rajonuose, greičiausiai susidurdavo su tokiu toksiškumu ankstyvame gyvenime. Užterštas oras taip pat gali paveikti vaikus mokykloje, ypač jei jų klasėse paprastai būna įskilę langai, kad oras cirkuliuotų geriau.
Tačiau daiktų interneto oro kokybės monitoriai yra lengvai prieinami, kad padėtų patalpų valdytojams nustatyti tokias problemas ir rasti sprendimus kad galėtų sumažinti švietimo nelygybę. Net jei nešvarus oras nėra pakankamai stiprus, kad paveiktų pažinimo rezultatus, jis gali atitraukti mokinius, todėl jiems bus sunkiau atkreipti dėmesį ir prisiminti, ką išmoko.
Laimei, oro kokybės monitoriai su daiktų internetu gali patvirtinti problemos mastą, motyvuodami patalpų vadovus ir švietimo administratorius veikti. Tada net jei studentai gyvena vietovėse, kuriose oro tarša viršija vidutinę, mokydamiesi jie gali lengvai kvėpuoti. Kai kurie produktai palaiko nuotolinį stebėjimą, leisdami patalpų valdytojams per tam tikrą dieną prižiūrėti kelias vietas ir realiuoju laiku pranešdami apie pakeitimus.
Padėti mokytis bet kur
Statistika rodo bus 30,9 mlrd. daiktų interneto Nors daugelis jų tenka verslui, jie vis labiau populiarėja ir namuose. Šis didesnis prieinamumas palaiko vienodas galimybes gauti išsilavinimą, nes tai reiškia, kad mokymasis apima ne tik mokyklos valandas.
Pavyzdžiui, įmonės parduoda išmaniuosius laikrodžius ir planšetinius kompiuterius, specialiai sukurtus vaikams. Jaunuoliai gali atsisiųsti programėlių ir užsiimti pamokos, padedančios lavinti matematiką, skaitymą ir kitus pagrindinius įgūdžius. Tačiau tikroji švietimo lygybė atsiranda tada, kai tai daro paveiktos šalys infrastruktūrą, kad būtų galima visapusiškai naudoti tokius produktus.
Paprastai tai reiškia, kad jie turi nuolat prieinamą pakankamai greitą interneto prieigą, kad vartotojai galėtų dalyvauti būtinoje veikloje. Taip pat svarbu prisiminti, kad mokytojai ar kiti mokinių rezultatus vertinantys asmenys niekada nežinos visų veiksnių, galinčių sukelti jiems nepatogumų.
Tinkamai parinkti daiktų interneto įrenginiai gali padėti besimokantiesiems maksimaliai išnaudoti laiką, praleistą ne klasėje, įskaitant tais atvejais, kai jie kiekvieną rytą praleidžia daug laiko mokykliniame autobuse dėl nepakankamų maršrutų jų vietovėje. Daugiau mokyklų rajono vadovų gali pradėti skirti biudžetą „Wi-Fi“ mokykliniuose autobusuose, ypač po to FCC pranešimas apie finansavimą — nes jie pripažįsta, kad ryšys padeda tiems, kuriems jo trūksta namuose.
Mokinių paruošimas sudėtingiems gyvenimo tikslams
Kruopščiai suplanuotos švietimo sistemos paruošia mokinius siekiams, su kuriais jie susidurs vėliau, pavyzdžiui, prašyti dirbti, auginti vaikus ir išlaikyti subalansuotą biudžetą. Daiktų interneto taikymas kai kurių mokymosi veiklų metu gali padidinti rezultatus ir padidinti dalyvavimo rodiklius.
Viename pavyzdyje, sukurtame aukštajam mokslui, mokslininkai padarė IoT pagrįsta sistema, skirta stebėti mokinių įsitraukimas ir dėmesys per internetines pamokas. Nors galimybė mokytis namuose per internetą daugeliui buvo pagerėjimas, kiti susidūrė su pokyčiais. Tai buvo ypač aktualu, kai netikėti įvykiai, pvz., COVID-19 pandemija, pavertė internetines pamokas vienintele galimybe uždarymo metu.
Daugelis žmonių gyvena nestabiliai namuose, todėl mokymasis internetu yra papildomas stresas, net jei jie turi tam reikalingą technologinę infrastruktūrą. Jei daiktų interneto sprendimai padės mokytojams atpažinti mokinius, patiriančius švietimo nelygybę, kuriems reikia papildomos pagalbos mokantis internetu, visi dalyvaujantys gali gauti kuo daugiau naudos iš patirties.
IoT sprendimų reikšmė studentams
Ši papildoma parama gali turėti įtakos studentams visą likusį akademinės karjeros laikotarpį ir toliau, pavyzdžiui, kreipiantis į kolegiją ar prekybos mokyklą. Net patys protingiausi studentai gali sunkiai patekti į savo svajonių koledžą – tiesą sakant, maždaug 90% studentų, turinčių 4,0 GPA arba aukštesni, o puikūs SAT balai negauna priėmimo laiškų iš 10 geriausių universitetų. Ypatingą neigiamą poveikį gali turėti nepakankamai aptarnaujamos bendruomenės, neturinčios galimybės gauti kuravimo ir paraiškų koledže pagalbos. Tačiau dirbtinio intelekto pagrįsti daiktų interneto sprendimai galėtų veikti kaip suasmeninti patarėjai ir korektoriai, suteikiantys daugiau studentų galimybę įgyti aukštąjį išsilavinimą.
Kai studentai bus priimti į pasirinktą universitetą arba prekybos mokyklą, daiktų internetas taip pat galėtų būti naudingas šiems studentams per likusią akademinę karjerą. Vienu atveju mokslininkai ištyrė, ar IoT varomos išmaniosios laboratorijos galėtų padėti inžinerijos studentams, kai jie lanko koledžą. Susijusi metaanalizė parodė tokias priemones skatinti praktinį ir aktyvų mokymąsigerinant besimokančiųjų akademinius rezultatus.
Tiksliau, daiktų interneto įranga leidžia studentams suvokti dalykus, išmoktus klasėse, įgyti vertingos realios patirties, kurią jie gali pritaikyti studijuodami koledže ir siekdami ateities tikslų. Tačiau mokslininkai perspėjo, kad šis metodas geriausiai pasiteisino, kai pedagogai perkūrė savo mokymo strategijas, kad maksimaliai padidintų su daiktų internetu susijusią naudą.
Subalansuotas požiūris į ugdymą su daiktų internetu
Nors daiktų internetas gali atverti mokymosi galimybes, tie, kurie svarsto galimybę taikyti ar siūlyti technologiją, turi atsiminti, kad tam tikro lygio švietimo nelygybė gali išlikti. Dėl šios tikrovės tokie sprendimai, kaip įpareigoti daiktų interneto įrenginius kai kurioms klasėms, gali turėti neigiamų pasekmių, nes mokiniai geriau suvoks įvairias kliūtis, su kuriomis jie susiduria – daugelio jų gali nekontroliuoti.
Paraiškos dėl finansavimo ir specializuotų programų, kurios daro technologijas prieinamesnes mokyklose, galėtų sumažinti daugybę iššūkių. Dar geriau, kai nusistovėję technologijų prekių ženklai bendradarbiauja su mokyklomis, siūlydami savo produktus su nuolaida arba ateina į klases, kad išmokytų žmones išnaudoti visas jų galimybes.